Manapság, ha valamit szeretnénk keresni az interneten, általában egy keresőmotorhoz fordulunk. Ebben a szerepben lép képbe a Google. A Google az egyik legnagyobb és legismertebb keresési oldal. Egy bonyolult formula segítségével pozícionálja a keresési találatokat. Megfelelő előfizetés és megfelelő keresőkifejezések esetén cégünk akár a találati lista élén is szerepelhet.
Az, hogy szolgáltatásunk hol helyezkedik el a találati listán, egyáltalán nem lényegtelen. Végül is azok a cégek, amelyek az első találatok között szerepelnek, bizonyítottan a leggyakrabban látogatott oldalak közé tartoznak a keresőmotorokon keresztül.
Naponta 5,5 milliárd keresést végeznek el csak a Google-on. Ha ezt az eszközt megfelelően használja, egyre több ügyfelet szerezhet, és a keresőmotor segítségére lesz.
Azok a cégek, amelyek az első helyeken szerepelnek a találati listán, megbízhatóbbnak tűnnek, mint a többi cég. Fontos megjegyezni, hogy ez nem az hirdetési lista, hanem az organikus találatok listája. Ez a lista optimalizálható keresőkifejezések segítségével, így elérhető a lehető legjobb pozíció. A weboldalak 85%-a látogatásai származnak az organikus találatokból.
Természetesen a keresőoptimalizálás egy különálló foglalkozáság. Ellenkező esetben segítséget lehet kérni ebben a kérdésben, vagy egy szakértőtől, vagy akár olyan vállalatoktól is, amelyek kifejezetten a megfelelő keresőkifejezések beállításával foglalkoznak, hogy cégek a megfelelő pozícióba kerüljenek.
Az online jelenlét az egyik legfontosabb és legértékesebb eszköz, mivel a mai világban, ha valaki vásárolni, rendelni vagy valamit keresni szeretne, elsőként az interneten teszi ezt meg.